Lær å strikke smartpatent

Kurs

Kurs i ​​Salong 2 •​ Lørdag kl. 13.00-16.00 • 13 pers.
Kurs i ​​Salong 2 •​ Søndag kl. 11.30-14.30 • 13 pers.

Hvis det finnes en måte å stikke tofarget patent, eller brioche, som det heter på engelsk, dobbelt så raskt, ville du ikke likt å kunne det?!

Værbitt-Laila har utviklet smartpatent, en teknikk der begge farger strikkes samtidig, noe som går raskt, og som åpner for nye muligheter til å strikke både symmetriske mønstre på forsiden og baksiden og, ikke minst, mønstret patentstrikk.

Vi legger opp til pannebåndet “Himmellanterner” og går igjennom ensfarget og tofarget smartpatent, økninger og fellinger som danner mønster, og tofarget mønsterstrikk i patent.

Laila har med garnpakker til pannebånd. Men du kan godt ta med eget garn. Pannebåndet strikkes i Hillesvåg Sol, i to godt kontrasterende farger, gjerne en lys og en mørk farge. Til pannebåndet trengs det ca. 20 g. av hver farge. Annet garn i tilsvarende tykkelse (290 m/100 g) kan også brukes. Ta med rundpinne str. 3,5 mm. (eller 4mm., om du vet at du strikker veldig stramt) med 40 cm. kabel (eller en lengre kabel for magic loop).

Dette er et kurs for både nybegynnere og viderekommende i patentstrikk, for teknikken er lett å lære, og rett og slett smart

Kurs både lørdag og søndag med 13 plasser til hvert kurs.